AM > BERITA

Media Peranan Penting Dalam Mencapai Visi Kerajaan Madani Untuk Masyarakat Inklusif - Nik Kamaruzaman

28/09/2024 01:03 AM

KUALA LUMPUR, 27 Sept (Bernama) -- Kerajaan MADANI tetap komited untuk membina masyarakat inklusif yang mampu mengatasi cabaran masa kini, selain bersiap sedia untuk perubahan pada masa hadapan.

Timbalan Ketua Setiausaha (Komunikasi Strategik dan Industri Kreatif) Kementerian Komunikasi Nik Kamaruzaman Nik Husin berkata bagi mencapai matlamat itu, media perlu terus memainkan peranan pentingnya sebagai kuasa Estet Keempat.

“Media adalah kuasa yang kuat dalam membentuk pendapat awam dan mempromosikan perpaduan nasional. Kerajaan bertekad untuk berinteraksi dengan industri media melalui institusi penting seperti Kelab Akhbar Kebangsaan (NPC), khususnya dalam pembangunan persaudaraan media.

“Interaksi ini perlu bermakna, dengan mengambil kira amalan terbaik, teknologi yang berubah dengan pantas, dan norma-norma yang kita pegang teguh dalam masyarakat kita.

“Kita mesti terus bekerjasama untuk manfaat rakyat yang sejati,” katanya dalam ucapannya pada Majlis Anugerah Jubli Intan NPC, di sini malam ini.

Turut hadir adalah Datuk Bandar Kuala Lumpur Datuk Seri Dr Maimunah Mohd Sharif, Presiden NPC Datuk Ahirudin Attan, Naib Presiden NPC yang juga Pengerusi Penganjur ‘Anugerah NPC – Jubli Intan’ Farrah Naz Karim, Ketua Pegawai Eksekutif Bernama Nur-ul Afida Kamaludin dan Ketua Pengarang Bernama Arul Rajoo Durar Raj.

-- BERNAMA

 

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan