AM > BERITA

11 Wartawan Veteran Bernama Terima Anugerah Wartawan Sepanjang Hayat

28/09/2024 12:31 AM

KUALA LUMPUR, 27 Sept (Bernama) -- Sebelas wartawan veteran Pertubuhan Berita Nasional Malaysia (Bernama) menerima Anugerah Wartawan Sepanjang Hayat pada Anugerah Jubli Intan Kelab Akhbar Kebangsaan (NPC) malam ini.

Anugerah berkenaan diberikan kepada mereka atas komitmen terhadap amalan standard tertinggi kewartawanan dan komitmen untuk menegakkan prinsip integriti, keadilan dan kebenaran dalam masyarakat.

Penerima anugerah berkenaan ialah bekas Pengerusi Bernama Datuk Seri Azman Ujang, bekas Ketua Pegawai Eksekutif Datuk Mokhtar Hussain, bekas Ketua Pengarang Datuk Jaafar Husin, Prof Datuk Ahmad Murad Merican dan Bekas Pengarang Eksekutif Bernama Zainoor Sulaiman.

Turut menerima anugerah ialah bekas Ketua Pengarang Bernama Abdul Rahman Ahmad, Abd Karim Abd Shukor, S N Rajan, Tan Jooi Long, S Sivaselvam dan Zulkafly Baharuddin.

Anugerah berkenaan disampaikan bekas Pengurus Besar dan Ketua Pengarang Bernama Datuk Yong Soo Heong.

Turut hadir pada majlis itu ialah Presiden NPC Datuk Ahirudin Attan, Naib Presiden NPC Farrah Naz Karim, Ketua Pegawai Eksekutif Bernama Nur-ul Afida Kamaludin dan Ketua Pengarang agensi berita itu Arul Rajoo Durar Raj.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan