POLITIK > BERITA

FOKUS SELESAI MASALAH RAKYAT SEBELUM FIKIR PRN SABAH - ARMIZAN

29/09/2024 07:57 PM

KOTA KINABALU, 29 Sept (Bernama) -- Rundingan pembahagian kerusi antara rakan parti Gabungan Rakyat Sabah (GRS) bagi menghadapi Pilihan Raya Negeri (PRN) hanya akan dimulakan apabila tiba masanya kelak.

Timbalan Setiausaha Agung GRS Datuk Armizan Mohd Ali berkata pada masa ini mandat GRS yang menerajui kerajaan negeri masih berbaki kira-kira setahun dan tempoh terbabit akan digunakan sebaik mungkin bagi menyelesaikan masalah serta isu yang menjadi keutamaan rakyat.

“Setakat ini kita belum mula pun buat rundingan pembahagian kerusi (Dewan Undangan Negeri), fokus kita selesaikan isu rakyat, gerakan agenda SMJ (Pelan Hala Tuju Sabah Maju Jaya). Apapun peringkat ini kita yakinkan rakyat untuk pastikan mandat itu dapat kita tunaikan sebaik mungkin.

“Sabah berdepan pelbagai isu legasi, air dan sebagainya. Kita sudah ada usaha, strategi dan pendekatan isu air ini… projek itu telah mula bergerak, bukan hanya perancangan atas kertas sahaja,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Tahunan Bahagian Parti Gagasan Rakyat Sabah (Gagasan Rakyat) di sini hari ini.

Gagasan Rakyat merupakan parti komponen GRS bersama  Parti Maju Sabah (SAPP), Parti Bersatu Sabah (PBS), Parti Solidariti Tanah Airku (STAR), Pertubuhan Kebangsaan Sabah Bersatu (USNO), Parti Harapan Rakyat Sabah (PHRS), Parti Liberal Demokratik (LDP) dan Parti Cinta Sabah (PCS). 

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan