PEMENTASAN BANGSAWAN MESTIKA BUMI

26/09/2024 02:53 PM

PULAU PINANG, 26 Sept (Bernama) -- Kementerian Pelancongan, Seni dan Budaya (MOTAC) melalui Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara (JKKN) Pulau Pinang bersama Penang Bay Art, Dewan Budaya dan Pusat Pengajian Seni USM menganjurkan Pementasan Bangsawan Mestika Bumi selama 3 hari bermula pada 27 – 29 September 2024 di Dewan Budaya, Universiti Sains Malaysia, Pulau Pinang.

Program ini adalah di Bawah Inisiatif Belanjawan 2024: Ikhtiar 11 - Memperkukuh Perpaduan dan Keselamatan, Perkara Ketiga - Sukan dan Budaya Wahana Perpaduan (Budaya, Bahasa Dan Kesusasteraan). Bagi memartabatkan seni, budaya, bahasa dan sastera Kebangsaan, Kerajaan dengan ini peruntukan kepada agensi yang berpotensi untuk mengetengahkan karya seni dan sastera negara, mempergiatkan persembahan teater warisan serta memupuk minat membaca karya agung dalam kalangan belia.

 

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan