DUNIA > BERITA

ANGKA KEMATIAN MELEBIHI 500 SUSULAN KONFLIK DENGAN ISRAEL - HIZBULLAH

22/09/2024 02:10 PM

BEIRUT, 22 Sept (Bernama-Anadolu) -- Hizbullah pada Ahad memaklumkan bahawa jumlah kematian dalam konflik dengan Israel telah mencecah 501 setakat ini.

Kumpulan itu menyatakan bahawa bilangan anggotanya yang terkorban dalam tempoh 24 jam lepas meningkat kepada 17, selepas kematian Muhammad Hussein Ubeid dan Abbas Mahmoud Salih.

Hizbullah sebelum ini melaporkan bahawa serangan udara Israel di Beirut mengorbankan 15 anggota, termasuk bekas komander Pasukan Radwan, Ahmed Mahmoud Wahbi.

Tentera Israel dalam kenyataannya memaklumkan mengenai serangan udara ke atas Lubnan, yang menyasarkan 290 tapak termasuk beribu-ribu roket yang sedia untuk dilancarkan, pelancar roket dan artileri.

Ketegangan semakin memuncak di sepanjang sempadan selepas serangan udara Israel yang menyasarkan kepimpinan Hizbullah di Beirut.

-- BERNAMA-ANADOLU

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan