DUNIA > BERITA

DUA MAUT DALAM KEBAKARAN HUTAN DI CORINTHIA, GREECE

30/09/2024 06:43 PM

ATHENS, 30 Sept (Bernama-dpa) -- Dua orang maut dalam kebakaran hutan besar di kawasan pergunungan di wilayah Corinthia, Greece, lapor Agensi Berita Jerman (dpa), memetik organisasi berita tempatan.

Mangsa, dikatakan dua lelaki dari kampung Ano Pitsa. Mereka berangkat untuk membantu seorang rakan memadamkan api dan kemudiannya dilaporkan hilang, menurut stesen televisyen ERTNews pada Isnin, memetik pasukan bomba.

Dua mayat kemudiannya ditemukan, tetapi masih belum dikenal pasti secara rasmi.

Ratusan anggota bomba dan sembilan pesawat pemadam kebakaran dikerahkan di wilayah itu sejak Ahad, tetapi usaha mereka terhalang oleh angin ribut. 

Penduduk dari enam kampung dipindahkan sebagai langkah berjaga-jaga. 

Disebabkan asap tebal, pihak berkuasa menggesa warga emas dan individu yang sakit di kampung yang lebih jauh untuk tinggal di rumah mereka.

-- BERNAMA-dpa

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan