EKONOMI > BERITA

MYDIGITAL ID PILIHAN LOG MASUK TAMBAHAN MYTNB MULAI AWAL 2025 - TNB

28/10/2024 10:59 PM

KUALA LUMPUR, 28 Okt (Bernama) -- Tenaga Nasional Bhd (TNB) membolehkan pelanggan menggunakan MyDigital ID bagi tujuan log masuk tambahan platform myTNB bermula awal tahun depan.

Dalam kenyataannya, syarikat utiliti nasional itu berkata TNB akan mengintegrasikan MyDigital ID sebagai pilihan log masuk tunggal (SSO) tambahan dan pelanggan myTNB dipelawa menggunakan pilihan itu pada fasa permulaannya.

“Mereka akan menerima pelawaan eksklusif bagi mengemas kini aplikasi myTNB yang membolehkan mereka menikmati manfaat MyDigital ID itu terlebih dahulu," katanya.

TNB juga menyifatkan inisiatif itu seiringan dengan komitmennya untuk menyokong agenda MyDigital bagi melaras pengurusan identiti digital di Malaysia selain menawarkan kemudahan dan keselamatan untuk pengguna.

Langkah mengintegrasi ciri SSO MyDigital ID itu juga akan membolehkan pengguna platform myTNB mendapat akses kepada pelbagai perkhidmatan TNB sambil menikmati perlindungan yang dipertingkat terhadap pencerobohan data menerusi pengesahan identiti digital secara berpusat, katanya.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan