NIQ MEMPERKENALKAN ALAT AI RINTISAN UNTUK JENAMA CPG DI PESTA INOVASI FASTCOMPANY 2024 MENYEDIAKAN CERAPAN YANG DIKUASAKAN MANUSIA DENGAN KEPANTASAN AI

20/09/2024 05:08 PM

CHICAGO, 20 Sept (Bernama) -- NielsenIQ (NIQ), syarikat risikan pengguna global yang terkemuka di dunia, mengumumkan dua kejayaan dalam kecerdasan buatan yang mengesahkan lagi kedudukan syarikat tersebut sebagai peneraju pasaran. BASES AI dan model bahasa besar pertama industri CPG akan membantu pelanggan NIQ memanfaatkan kuasa AI yang bertanggungjawab untuk memacu inovasi dan mengembangkan bahagian pasaran. NIQ juga akan bercakap tentang trend AI dalam risikan dan inovasi pembelian pengguna semasa menjadi panel pada Hari Khamis, 19 September, pukul 2:20pm ET yang bertajuk “Adakah AI Tahu Perkara Sebenar yang Kita Mahukan? Cara Responden Sintetik Mengganggu Inovasi Produk.”

BASES AI ialah platform yang menggunakan data yang diizinkan pengguna tentang corak penggunaan merentasi ratusan ribu isi rumah bertujuan meniru tingkah laku pengguna. Platform ini mempunyai akses kepada data dalam masa nyata, membolehkannya mencipta panel responden sintetik yang besar bertujuan mereplikasi teknik dan metodologi penyelidikan pasaran yang dipercayai dalam tempoh masa yang singkat. Daripada beberapa hari atau minggu untuk mengumpulkan maklum balas manusia, BASES AI boleh menyediakan analisis potensi konsep dalam masa 10 minit. Syarikat CPG boleh menggunakan skor ini, serta panduan yang kaya tentang pendorong minat dan keunikan, untuk mengulangi idea sebelum peringkat kelayakan akhir dengan pengguna manusia. Kepantasan dan kualiti BASES AI bermakna jumlah idea yang lebih besar boleh dinilaikan sambil mengurangkan garis masa inovasi secara keseluruhan.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan