CURIUM MENGUMUMKAN PERKONGSIAN STRATEGIK DENGAN PEPTIDREAM UNTUK TERANOSTIK KANSER PROSTAT DI JEPUN

03/10/2024 10:52 AM

PARIS, 3 Okt (Bernama) -- Curium, peneraju perubatan nuklear di dunia, telah mengumumkan hari ini ia telah menjalin perkongsian strategik dengan PDRadiopharma Inc, sebuah anak syarikat yang dimiliki PeptiDream sepenuhnya, bagi pembangunan klinikal, pemfailan kawal selia dan pengkomersialan di Jepun bagi 177Lu-PSMA-I&T dan 64Cu-PSMA-I&T. Kedua-dua agen tersebut, 177Lu-PSMA-I&T dan 64Cu-PSMA-I&T, menyasarkan antigen membran khusus prostat (PSMA) yang diekspresikan pada sel kanser prostat dan dalam penyelidikan untuk rawatan serta diagnosis kanser prostat. Kedua-dua agen ini menyasarkan tumor dengan tahap ekspresi PSMA yang tinggi, dengan itu berpotensi membentuk gandingan teranostik (terapeutik & diagnosis).

Di bawah syarat perkongsian, Curium dan PDRadiopharma akan membentuk usaha sama dalam aktiviti pembangunan klinikal 177Lu-PSMA-I&T dan 64Cu-PSMA-I&T di Jepun, dengan PDRadiopharma menerajui aktiviti pemfailan kawal selia, pengeluaran, pengkomersialan dan pengedaran di Jepun. Curium akan terus menerajui pembangunan global kedua-dua agen ini dan menyokong PDRadiopharma menerusi pemindahan teknologi untuk menyokong penyediaan barisan pengeluaran di Jepun - termasuklah barisan pengeluaran Kuprum 64 keupayaan celusan tinggi berdasarkan teknologi milik Curium.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan