NIKKISO CLEAN ENERGY & INDUSTRIAL GASES GROUP DAN SUNLINE TRANSIT AGENCY RAIKAN STESEN BAHAN API HIDROGEN BAHARU DI CALIFORNIA

18/10/2024 03:48 PM

TEMECULA, California, 18 Okt (Bernama) -- Nikkiso Clean Energy & Industrial Gases (CE&IG) Group dan SunLine Transit Agency baru-baru ini meraikan pembukaan stesen minyak berasaskan cecair hidrogen baharu di Thousand Palms, California. Stesen bahan api transit tercanggih ini mewakili pengembangan ketara infrastruktur hidrogen California, membawa penyelesaian bahan api yang lebih bersih dan cekap ke rantau ini. Hari ini, stesen hidrogen itu boleh membekalkan bahan api bagi operasi semasa SunLine Transit yang terdiri daripada 32 bas sel bahan api hidrogen — jumlah itu akan bertambah apabila lebih banyak operasi SunLine beralih kepada pelepasan sifar.

“Bekerjasama dengan SunLine Transit Agency menyokong infrastruktur kritikal yang diperlukan di California untuk memajukan ekonomi hidrogen,” kata Adrian Ridge, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Nikkiso CE&IG. “Dengan pengalaman dan peralatan canggih Nikkiso, stesen SunLine akan dianggap sebagai standard emas untuk reka bentuk stesen bahan api hidrogen moden, menyediakan pelan tindakan untuk hab transit lain yang beralih kepada atau menambah pilihan bahan api hidrogen.”

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan