EBC FINANCIAL GROUP DAN JABATAN EKONOMI UNIVERSITI OXFORD MENGUMUMKAN EPISOD WERD MENGENAI MAKROEKONOMI DAN IKLIM

25/10/2024 02:08 PM

OXFORD, United Kingdom, 25 Okt (Bernama) -- EBC Financial Group (EBC) dengan bangganya mengumumkan kerjasama berterusannya dengan Jabatan Ekonomi Universiti Oxford untuk edisi 2024-2025 bagi siri webinar terkenal “What Economists Really Do” (WERD). Acara yang akan datang bakal menjadi acara WERD pertama yang menampilkan sesi perbincangan panel khusus dalam suasana hibrid, bertajuk "Melestarikan Kemampanan: Mengimbangi Pertumbuhan Ekonomi dan Ketahanan Iklim". Ia juga menandakan kerjasama kedua antara EBC dan Jabatan Ekonomi Universiti Oxford tahun ini, berikutan kejayaan awal pada bulan Mac. Kerjasama berterusan EBC dengan Jabatan Ekonomi Universiti Oxford dibina berdasarkan kejayaan webinar WERD mereka sebelum ini yang tertumpu kepada Ekonomi Pengelakan Cukai. Sesi itu meneroka kesan pengelakan cukai ke atas kedua-dua ekonomi global dan tempatan, menyerlahkan kepentingan celik kewangan dalam menangani isu ekonomi yang kompleks.

Acara hibrid itu akan berlangsung pada 14 November 2024 di Teater Kuliah Sir Michael Dummett, Kolej Christ Church dan akan menghimpunkan pemimpin pemikiran terkemuka untuk membincangkan persimpangan dasar ekonomi dan kelestarian alam sekitar.

 

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan