SIDANG KEMUNCAK ANTARABANGSA KETIGA MENGENAI APLIKASI BDS BERMULA DI ZHUZHOU

28/10/2024 01:08 PM

ZHUZHOU, China, 28 Okt (Bernama) -- Sidang Kemuncak Antarabangsa ke-3 mengenai Aplikasi BDS (Sistem Satelit Navigasi Beidou) telah diadakan di Zhuzhou dari 24-25 Oktober. Dengan bertemakan "Berkongsi Dunia, Berkongsi BDS," Sidang Kemuncak itu bertujuan untuk mewujudkan sebuah platform bagi kepimpinan industri dan pengumuman dasar, sebuah platform untuk tujuan promosi dan kerjasama antarabangsa, sebuah platform untuk pertukaran dan pengumuman mengenai teknologi termaju, dan sebuah platform bagi penyepaduan industri dan demonstrasi bagi pencapaian aplikasi.

Hunan, sebagai sebuah kuasa penting di dalam pembangunan Sistem Satelit Navigasi Beidou (BDS), telah mengambil bahagian di dalam pembinaan sistem Beidou-1, Beidou-2, dan Beidou-3 sepanjang keseluruhan proses itu, dengan menyumbangkan kebijaksanaan dan keupayaan Hunan kepada rangkaian global dan operasi stabil bagi BDS. Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, Hunan telah mempromosikan sepenuhnya kejayaan teknologi, transformasi pencapaian, kerjasama projek, aplikasi berskala besar, dan pengelompokan industri di dalam bidang teknologi Beidou. Ia telah menyokong semangat bagi era baharu Beidou, dengan berusaha untuk menjadi sebuah peneraju kebangsaan di dalam inovasi teknologi Beidou, satu kawasan demonstrasi bagi aplikasi Beidou yang berskala besar, dan satu kluster pembangunan yang berkualiti tinggi untuk industri Beidou.

 

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan