OPERASI MENCARI SABARI MASIH TIADA PETUNJUK

02/10/2024 08:32 PM

JITRA,  2 Okt (Bernama) -- Operasi hari ketiga pencarian pesara pegawai kewangan Felcra Sabari Baharom, 62, yang dicampak di Sungai Padang Terap di sini, masih belum menemukan sebarang petunjuk.

Berdasarkan pemerhatian Bernama di lokasi pencarian berhampiran dengan Jambatan Kampung Lubuk Batu mendapati usaha mengesan mangsa oleh pasukan mencari dan menyelamat (SAR) diteruskan hingga kira-kira 6 petang tadi.

Operasi dalam radius 13 kilometer itu membabitkan pegawai dan anggota Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM), Pasukan Polis Marin, Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM).

Sementara itu, isteri mangsa Subhiah Ruslina Shahibi, 57, yang berada di lokasi sejak pencarian bermula pagi tadi dilihat tenang ditemani saudara mara serta kenalan.

“Saya pun tak pasti operasi SAR sampai bila. Polis cuma maklumkan, mereka akan hubungi saya nanti, mungkin mereka perlu mengadakan taklimat atau mesyuarat terlebih dahulu sebelum buat sebarang kesimpulan,” katanya sebelum meninggalkan lokasi pencarian.

Media sebelum ini melaporkan Sabari hilang sejak 4 Sept lepas dan kereta Proton Waja dinaikinya kemudian ditemukan hangus di Belantik, Sik.

Polis kemudian mengesahkan Sabari dicampak ke dalam Sungai Padang Terap dekat Jitra dalam keadaan tangan diikat dan mulut ditutup dengan pita pelekat dan menahan dua suspek lelaki berumur 26 serta 38 tahun, Jumaat lepas.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan