AM > BERITA

Projek Taman Paya Bakau Kina Benuwa Fasa Dua Diserahkan Kepada MOTAC

03/10/2024 12:01 PM

LABUAN, 3 Okt (Bernama) -- Fasa kedua Projek Pembangunan Ekopelancongan Taman Paya Bakau Kina Benuwa bernilai RM1.68 juta di sini telah siap dan diserahkan secara rasmi kepada Kementerian Pelancongan, Seni dan Budaya (MOTAC) pada 25 Sept lepas.

Pengarah Jabatan Kerja Raya (JKR) Labuan Mohd Faizul Mohd Ali Hanapiah berkata JKR yang mengawasi pelaksanaan projek itu komited untuk memastikan semua pembangunan di Labuan memenuhi standard tinggi demi manfaat orang awam serta sektor pelancongan yang semakin berkembang.

“Fasa terbaharu projek ini termasuk pembaikan papan tanda, landskap, penambahbaikan laluan pejalan kaki dan pembinaan jeti terapung.

“Infrastruktur tambahan seperti tandas awam dan surau turut dirancang untuk kemudahan pelawat di samping meningkatkan daya tarikan taman ini sebagai destinasi rekreasi dan ekopelancongan,” katanya kepada Bernama di sini hari ini.

Beliau berkata JKR Labuan sentiasa memberikan sokongan padu terhadap usaha MOTAC dan Perbadanan Labuan dalam memelihara warisan Labuan dan mempromosikannya sebagai hab pelancongan utama.

Mohd Faizul berkata kerjasama antara semua pihak terlibat penting untuk melindungi keindahan semula jadi pulau itu.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan