DUNIA > BERITA

RAKYAT MALAYSIA DI BRUNEI SAMBUT HARI KEBANGSAAN DAN HARI MALAYSIA DENGAN SEMANGAT BERKOBAR

23/09/2024 07:42 PM

KUALA LUMPUR, 23 Sept (Bernama) -- Semangat Malaysia berkobar di Rumah Malaysia di Brunei apabila lebih 300 rakyat Malaysia berkumpul untuk meraikan Hari Kebangsaan dan Hari Malaysia 2024.

Majlis "Malam Jiwa" yang diadakan bersempena dengan Hari Kebangsaan dan Hari Malaysia pada 21 September itu mempamerkan semangat perpaduan dan kebanggaan budaya yang kuat, mengumpulkan rakyat Malaysia untuk menghormati warisan dan identiti nasional mereka.

Majlis itu dihoskan oleh Pesuruhjaya Tinggi Malaysia ke Brunei Datuk Mohd Aini Atan dan isteri beliau, Datin Zaeidah Mohamed Esa, selepas ketibaan mereka di Brunei pada 19 September.

Dalam ucapan beliau, Mohd Aini menggesa rakyat Malaysia untuk terus mengukuhkan hubungan dan perpaduan.

“Jalinan persaudaraan dan kesepaduan dalam kalangan rakyat Malaysia terus diperkukuhkan dengan mendasari tekad untuk bersatu padu serta hidup dengan aman dan harmoni,” katanya.

Acara dimulakan dengan solat Maghrib, diikuti dengan bacaan doa, nyanyian lagu "Negaraku," dan bacaan Rukun Negara. Majlis makan malam yang mewah kemudian disajikan kepada tetamu.

--BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan