EKONOMI > BERITA

SYARIKAT MALAYSIA DIJANGKA JANA POTENSI JUALAN RM3 BILION DI CANTON FAIR - ES EVENT

04/10/2024 09:27 PM

Oleh Nur Athirah Mohd Shaharuddin

KUALA LUMPUR, 4 Okt (Bernama) -- ES Event Management Sdn Bhd (ES Event) menjangkakan syarikat Malaysia menjana potensi jualan bernilai RM3 bilion dalam acara Canton Fair 2024 pada 15 Okt-5 Nov ini di Guangzhou, China.

ES Event merupakan sebuah syarikat pengurusan acara yang juga ejen tunggal Malaysia untuk Canton Fair, antara platform pameran perdagangan terbesar di China.

Pengarah Urusannya Datuk Chong Chong Tik berkata kira-kira 76 syarikat Malaysia akan menyertai pameran tahun ini di bawah Pavilion Malaysia.

"Acara Canton Fair ini adalah pameran terbesar yang mengumpulkan para pempamer dan pembeli pelbagai negara.

“Penyertaan syarikat tempatan kita dapat membantu mereka mengembangkan dan memperkenalkan produk ke pasaran lebih meluas," katanya kepada Bernama pada Pameran Komoditi Import dan Eksport Malaysia di sini hari ini.

Chong berkata usahawan yang mengambil bahagian dalam pameran itu juga berpotensi menerima geran pembangunan pasaran daripada Perbadanan Pembangunan Perdagangan Luar Malaysia (MATRADE).

Pameran itu dianjurkan oleh Pusat Perdagangan Luar China dan dihoskan bersama Kementerian Perdagangan China.

-- BERNAMA

 

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan