SUKAN > BERITA

LIGA SUPER: KUCHING CITY KEMBALI TEMUI RENTAK KEMENANGAN, TERENGGANU IKAT PERAK

27/10/2024 12:40 AM

KUALA LUMPUR, 26 Okt (Bernama) -- Kuching City FC bangkit menebus kekecewaan tiga perlawanan lepas tanpa sebarang kemenangan dengan menewaskan Kuala Lumpur City (KL City) FC 3-1 dalam saingan Liga Super 2024/2025 di Stadium Negeri, Kuching malam ini.

Biarpun ‘tempang’ tanpa dua pemain selepas kad merah dilayangkan kepada James Okwuosa dan Kipre Tchetche pada separuh masa kedua perlawanan, ia sama sekali tidak menjejaskan usaha Kuching City mengutip tiga mata berharga.

Terdahulu, jaringan sendiri pemain KL City Giancarlo Gallifuoco meletakkan Kuching City di hadapan seawal minit pertama sebelum Petrus Shitembi menggandakan gol pada masa tambahan separuh pertama.

Babak kedua, kapten pasukan KL City Paulo Josue menyuntik sedikit moral buat pasukan dengan merapatkan kedudukan menerusi jaringan penalti pada minit ke-62.

Tchetche bagaimanapun memastikan Kuching City kembali menjarakkan kedudukan dengan gol ketiga pasukan hasil jaringan penalti pada minit ke-68.

Dalam pada itu, Terengganu FC meranapkan impian Perak FC mengutip tiga mata di laman sendiri selepas aksi di Stadium Majlis Perbandaran Manjung berkesudahan 2-2. 

Perak kendalian Yusri Che Lah terlebih dahulu berada di hadapan menerusi sepakan penalti Luka Milunovic pada minit kelapan selepas Clayton da Silva dijatuhkan dalam kotak penalti.

Terengganu tidak berdiam diri dan menggandakan asakan sebelum berjaya menyamakan kedudukan menerusi Nelson Bonilla pada minit ke-44 hasil umpanan Manuel Ott. 

Babak kedua, Perak sekali lagi dihadiahkan sepakan penalti oleh pengadil perlawanan Razlan Joffri Ali selepas melihat ulang tayang video bantuan pengadil (VAR) dan Luciano Guaycochea menyempurnakannya pada minit ke-56.

Nik Muhammad Sharif Haseefy Mohd Lazim bagaimanapun muncul wira Terengganu selepas memanfaatkan sepakan penalti pada minit ke-94 sekali gus meranapkan impian tuan rumah untuk menang di laman sendiri.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan