AM > BERITA

PPS Ditutup, Banjir Di Perak Pulih

24/09/2024 05:46 PM

IPOH, 24 Sept (Bernama) -- Situasi banjir di negeri ini pulih sepenuhnya dengan penutupan pusat pemindahan sementara (PPS) Sekolah Kebangsaan (SK) Changkat Lobak pada 2 petang tadi.

Pegawai Daerah Kerian Saidi Shaari yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pengurusan Bencana Daerah (JBPD) Kerian dalam kenyataan berkata keputusan itu hasil pemantauan bersama pelbagai agensi yang mendapati keadaan lokasi terlibat sudah selamat dan semua mangsa banjir telah pulang ke rumah masing-masing.

PPS SK Changkat Lobak merupakan satu-satunya PPS dibuka di negeri ini sejak Jumaat lepas berikutan limpahan air Sungai Kerian yang mengakibatkan kawasan Kampung Matang Tengah dinaiki air, melibatkan keseluruhan 29 orang daripada tujuh keluarga.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan