AM > BERITA

Fahmi Sahkan KP JKOM Ditamatkan Perkhidmatan

25/09/2024 04:46 PM

PUTRAJAYA, 25 Sept (Bernama) -- Menteri Komunikasi Fahmi Fadzil mengesahkan bahawa Ketua Pengarah Jabatan Komunikasi Komuniti (JKOM) Mohd Khairuddin Othman telah ditamatkan perkhidmatannnya, semalam.

“Dalam jawatan kontrak, mana-mana pelantikan dan penamatan ada prosesnya. Pelantikan dan penamatan adalah perkara biasa, ia berpandukan proses saya sebutkan tadi, jadi ia adalah teratur,” katanya.

“Pada waktu ini, tugasnya dipangku,” katanya dalam sidang media mingguan pascamesyuarat Kabinet di sini hari ini.

Beliau bagaimanapun tidak menjelaskan lebih lanjut mengenai perkara itu.

Semalam, bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Paya Jaras itu mengesahkan telah menerima surat penamatan jawatan berkenaan.

Mohd Khairuddin yang juga Setiausaha PKR Selangor dilantik sebagai Ketua Pengarah JKOM sejak 1 Mac,  bagi mengisi kekosongan jawatan yang sebelum itu disandang Datuk Dr Mohammad Agus Yusof.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan